Werkgroepen

Genealogiecommissie

De commissie is iedere maandag van 19.30 tot 22.00 uur aanwezig in het museum en voert in kranten gevonden informatie en door derden aangeleverde stamboomgegevens in in het stamboomprogramma HAZA 21. De commissie maakt kopieën van geboorte- trouw,- en overlijdenskaarten van personen die een relatie hebben, of hebben gehad met Giessenburg of Schelluinen. Informatie over de eigen stamboom is verkrijgbaar via e-mail info@museumhetreghthuys.nl of telefoon 0184- 652872

Fotocommissie

De commissie is verantwoordelijk voor het beheer van de fotocollectie. De foto’s worden gedigitaliseerd en voorzien van informatie. Er wordt ook een inventarisatie gemaakt van historische panden. De commissie is iedere dinsdag van 9.30-12.00 uur en van 13.00-17.00 uur aanwezig in het museum. Foto’s die betrekking hebben op Giessenburg of Schelluinen zijn zeer welkom, ter plekke wordt een digitale kopie gemaakt.

Bouwhistorie

Van panden zijn beschrijvingen gemaakt door Anneke Bode-Huizer.

Aanvullende gegevens over deze markante boerderijen en woningen of hun bewoners kunnen gemeld worden aan de Geschiedkundige Vereniging.

Oud textiel

De werkgroep beheert en inventariseert alle voorkomende soorten huishoudelijk textiel en kleding van vóór 1950.

Op tijden dat er werkgroepen aanwezig zijn.
Woensdag en zaterdag van 13.30 tot 17.00 uur.
Op afspraak

Rabobank Clubkas Campagne

Van de Rabobank Clubkas Campagne ontvingen wij een mooie cheque van € 292,88 voor onze vereniging. Dank aan iedereen die op ons gestemd heeft! [april 2017]