Excursie

De jaarlijkse excursie voor leden (en familieleden) is op donderdag 1 september 2022. Deze dag willen we een bezoek brengen aan Rhenen. Vertrek vanaf het Tilplein in Giessenburg om 08.45 uur. Om 10.00 uur verwacht men ons in het stadsmuseum van Rhenen Markt 20 3911 LJ Rhenen.

Het programma ziet er deze dag als volgt uit:

10.00 uur Koffie/Thee in het stadmuseum van Rhenen.
10.30-11.00 uur korte lezing/vertelling over de Slag om de Grebbeberg. (1940)
11.00-12.00 uur bezoek museum met rondleiding.
12.00-13.00 uur lunch in de Museumtuin of het Museumcafé.
13.00 -14.30 uur stadswandeling met gids in Rhenen.
14.30 -15.15 uur afsluitend drankje in Museumcafé.

De kosten voor deze excursie bedragen € 40,00 per persoon.
We gaan zoals gebruikelijk met eigen vervoer naar Rhenen.
Opgave kan mondeling bij de voorzitter, per mail bij het secretariaat, secretariaatgvgs@gmail.com  Geeft u dan tevens door of u met eigen auto wil rijden. Graag opgeven voor 15 augustus a.s.

Lezingen

De Geschiedkundige Vereniging organiseert jaarlijks zeven lezingen. Deze vinden één keer per maand plaats in de periode september tot en met april meestal op donderdagavond. Zowel leden als niet-leden zijn van harte welkom. De lezingen worden gehouden in Gemeenschapshuis De Til, Breestraat 1, 3381 BS te Giessenburg, aanvang 20.00 uur.

Resterende lezingen voor dit jaar zijn:

"Het is maar een griepje! De Spaanse Griep in Nederland 1918-1919". Deze lezing wordt verzorgd door de heer L. van Bergen op 22 september.\

Mevrouw Harmsen geeft op 20 oktober een lezing over Art Noveau.

De laatste presentatie dit jaar wordt gegeven door ons lid Tom Schreuders 24 november en handelt over Damen Shipyards.

NB: De entree is voor leden van de vereniging gratis, niet-leden betalen € 2,00.

Informatie over de lezingen in de achterliggende tijd vindt u in het lezingen-archief.

bgg 0184 65 15 77

Rabo Clubsupport

Ook in 2021 heeft onze vereniging meegedaan met Rabo Clubsupport. Met hulp van veel Rabo-leden leverde dat een aardig bedragje op ... > Lees verder