Lezingen en activiteiten

De Geschiedkundige Vereniging organiseert jaarlijks zeven lezingen. Deze vinden één keer per maand plaats in de periode september tot en met april meestal op donderdagavond. Zowel leden als niet-leden zijn van harte welkom. De lezingen worden gehouden in Gemeenschapshuis De Til, Breestraat 1, 3381 BS te Giessenburg, aanvang 20.00 uur.

De lezingen voor 2022 zijn gepland.

Op 27 januari zou de eerste lezing zijn over de Nieuwe Hollandse Waterlinie.
Deze lezing gaat door de coronaregels helaas niet door. Later in het jaar hopen wij de lezing alsnog in te kunnen plannen.

De volgende lezing op 24 februari is zoals gebruikelijk de jaarvergadering met foto's uit ons fotoarchief verzorgd door de fotocommissie.

Daarna is er een lezing op 24 maart, 22 september, 20 oktober en 24 november. De onderwerpen van de lezingen zijn nu nog niet bekend maar het bestuur zal er ook dit jaar zeker in slagen inspirerende sprekers vast te leggen.

NB: De entree is voor leden van de vereniging gratis, niet-leden betalen € 2,00.

Informatie over de lezingen in de achterliggende tijd vindt u in het lezingen-archief.

Wij zoeken bestuursleden. Onze vereniging is op zoek naar een conservator, een secretaris en een bestuurslid PR en communicatie. Kom jij ons team versterken? Kijk hier voor meer informatie.

Het museum is vanaf 26 januari weer open is. Natuurlijk met inachtneming van de corona regels.
De huidige expositie CBS 125 jaar blijft voorlopig nog even staan om iedereen de gelegenheid te geven het museum te komen bezoeken.

bgg 0184 65 15 77

Rabo Clubsupport

Ook in 2021 heeft onze vereniging meegedaan met Rabo Clubsupport. Met hulp van veel Rabo-leden leverde dat een aardig bedragje op ... > Lees verder